Informace pro příbuzné

Jak vám můžeme pomoci?  

      

Potřebujete zajistit péči o pacienta s poruchou vitálních funkcí? V Chronicare jsme připraveni vám s tím pomoci.

 

Poskytujeme následnou intenzivní péči pacientům, kteří jsou ve stabilizovaném stavu, ale přesto potřebují podporu základních životních funkcí, nejčastěji dýchání. Zakládáme si na vstřícném a lidském přístupu k pacientovi i jeho rodině.

Jak se k nám pacient dostane?

Pacient je k nám přeložen z nemocnice po doporučení ošetřujícím lékařem nebo přeložen z jiného zařízení na žádost rodiny.

Pacienti k nám nejčastěji přicházejí z neurologických, interních a posttraumatických (ARO) oddělení nemocnic.

Praktické informace

Co zabalit pacientovi s sebou

Prosíme o hygienické pomůcky, které váš blízký denně používal (stejná značka, vůně), důvodem je koncept bazální stimulace (sprchový gel, šampon, tělové mléko, deodorant, parfém, hřeben, ústní voda, zubní kartáček a pasta, vlhčené ubrousky, potřeby na holení).

 

Další předměty po dohodě se zdravotnickým personálem: obuv na rehabilitaci, župan, MP3 přehrávač s oblíbenou muzikou nebo nahrávkou rodiny, oblíbený polštář, fotografie rodiny atd.  

Návštěvní hodiny

Protože nemáme žádné přesně určené návštěvní hodiny, je po předchozí domluvě možné přijít na návštěvu kdykoli. Nejvhodnější čas pro návštěvu je 13.–17. hodina, mimo tyto hodiny se s námi prosím domluvte. Naší snahou je umožnit vám co nejčastější kontakt. Návštěvy prosíme, aby se řídily našimi hygienickými pravidly. Provádějte dezinfekci rukou před vstupem a odchodem z oddělení, před kontaktem a po kontaktu s vašim blízkým. Chráníte tím nejenom sebe, ale i ostatní.

Informace o zdravotním stavu

Informace o zdravotním stavu sdělí lékař rodině či rodinným příslušníkům na základě hesla pro komunikaci. Heslo si udává buď pacient, nebo rodina.

Pomoc rodinným příslušníkům

Zdravotní komplikace v rámci rodinných příslušníků jsou vždy stresovým faktorem pro všechny její členy a zvládnutí takové situace vyžaduje mnoho sil. Může být proto prospěšné poradit se s odborníkem, který má v dané oblasti přehled, nebo si jen promluvit s někým, kdo podobnou situaci zažil.

 

Na vyžádání poskytneme nebo zprostředkujeme kontakt s námi prověřenými odborníky a institucemi.

Účast na ošetřovatelské péči

Pokud je vašim přáním podílet se na péči o vašeho příbuzného, pomoc je samozřejmě vítána. Jakýkoliv váš kontakt je bazální stimulace. V rámci předcházení možných alergických reakcí a zároveň k efektivnější bazální stimulaci, prosíme o zakoupení hygienických pomůcek, které váš příbuzný používal před hospitalizací.

Další poskytované služby

Pacienti dlouhodobě upoutaní na lůžko jsou i přes maximální snahu našeho personálu ochuzeni o významnou sociální část svého předchozího života. Naší snahou je, aby se cítili komfortně, a není pro nás tedy problém poskytnout jim služby (pokud se to nevylučuje s jejich zdravotním stavem), speciálně na jejich přání.

 

Mezi nejčastěji využívané služby patří:

    • Pro pacienty jsou pořádána různá vystoupení ať už hudební, taneční, kouzelnická, nebo cestopisná promítání.
    • O kulturní programy a zpestření dne se stará asistent pro komunikaci s klienty (nabízí se společenské hry, četba, malování a různá tvoření dle schopnosti a stavu pacienta).
    • Pedikúra – placená služba.
    • Kadeřnické služby – na přání klientek/klientů ochotně obarvíme, ostříháme šikovným personálem. Jde nám o jejich blaho a rádi bychom, aby se cítili spokojeně a upraveně.
    • Venkovní posezení – pokud to počasí a zdravotní stav klientů dovolí, zpříjemňujeme hospitalizaci pobytem na venkovní terase. Dýchací přístroj není překážkou.

Naše výhody

  • S našim týmem se snažíme v Nymburce vytvořit prostředí, které našim klientům aspoň trochu připomene domov.
  • Úcta k pacientovi a jeho rodině je jednou z našich hlavních hodnot.
  • Našim klientům zpříjemňujeme jejich pobyt kulturními akcemi, pobytem venku nebo třeba tvořivými dílnami.

Rychlý kontakt

Naše zařízení najdete v Praze, Nymburce, Ostravě a Brně.